Wednesday, October 27, 2010

TAUGEH???

Saat hati berkecamuk menggila di dalam sengaja saya melarikan tangan menyusun bicara, malas untuk terus melayan perasaan kerana saya ini sensitif orangnya. Tak tahu mengapa air mata ini begitu murah sekali untuknya biarpun dia di sana tidak pernah melihat atau memujuk dengan pujukan manja menghentikan untaian manik jernih ini. Sekali lagi peristiwa taugeh berlaku untuk kesekian kalinya kerana dia. Taugeh???kenapa saya menamakan peristiwa taugeh sebab taugeh pahit dan peristiwa yang berlaku pada saya juga pahit, namun saya bukanlah orang yang takutkan kepahitan sehingga tidak mahu memakan taugeh kerana bencikan peristiwa yang pahit.


Orang yang takutkan peristiwa yang pahit merupakan orang yang takut untuk berhadapan dengan masa silamnya. Bagi saya peristiwa lalu yang pahit sekadar ingatan kepada diri tidak terjatuh lagi.

Bak kata Shuk...Ain dengan falsafah taugehnya~~
cinta umpama taugeh sedap dimakan walaupun pahit, itulah cinta, manis, asyik namun perselisihan menyebabkan cinta menjadi pahit sepahitnya...
Pengalaman pahit umpama taugeh, dibuang sayang dimakan tidak mahu...

Dan kerana takutkan taugeh buat kali kedua saya mengambil keputusan mengenalinya lebih lama, saat kali pertama bersua tanpa jasad itulah pegangan saya....kalau jodoh tak kemana..

Mengenggam janji cinta ini, bertemu kasih tanpa jasad
bicara tanpa suara hanya tulisan bahasa indah
mengeratkan antara kita
hinggalah keakhirnya~~~
kau ku sanjung kerna pengobanan
bagaikan puteri dikayangan
tika ku lesu hadapi hidup
kau hembuskan nafas semangat
penawar hati~~~~

2 comments:

  1. taugeh x pahit larh...malah, ia sayur murah y plg berkhasiat...so, slmt mengenali taugeh...cinta itu manis andai kita meletakkannya di tmpt y sepatutnya...

    ReplyDelete
  2. K.long,
    Pahit tp sedap..cinta 2 lau de baloh gak pahit laa..

    ReplyDelete