Wednesday, October 20, 2010

BUAH HATI PERTAMA

Tajuk entri saya pada kali mungkin menerbitkan sedikit persoalan dalam hati semua barangkali. Saya sengaja mengusik tasik ketenangan dalam hati wajah kekasih saya barangkali, ingin melihat rangsangan dengan tajuk entri saya kali ini. Apa yang saya maksudkan dengan buah hati pertama ialah bukanlah LELAKI YANG BERGELAR KEKASIH, tetapi cerpen saya yang pertama. Sebelum ini sudah ada percubaan saya menghasilkan cerpen tetapi tidak mampu memuaskan hati saya. Cerpen saya sebelum ini bagaikan helaian bulu burung yang jatuh terawang-awang, tidak ada perkara yang boleh membuat saya jatuh cinta semasa penghasilan cerpen sebelum ini. PARASOMNIA SANG BURUNG, buah hati pertama yang betul-betul buat saya jatuh cinta, tenggelam dalam asyiknya dunia fantasi semasa menghasilkan cerpen ini. Gelisah dan amukan sentiasa berperang dalam diri menanti reaksi DR. MAWAR membaca cerpen yang digarap dengan penuh rasa cinta, asyik dan keringat diri ini. Semua bahan penghasilan cerpen saya peram dalam blog ini seperti gambar burung, Palestin dan gunung yang menjadi latar imaginasi dalam penghasilan cerpen saya.

Sang pipit~watak dalam cerpen ini

Helang si kuku besi

Inilah watak-watak yang saya pilih untuk melakonkan jalan cerita hasil buah fikiran dan larian tangan semasa menghasilakn cerpen PARASOMNIA SANG BURUNG. Moga buah hati yang pertama ini memuaskan hati semua seperti mana cerpen ini berjaya memenuhi keperluan batin saya.

4 comments:

  1. insyaAllah...usaha dah ade, ok larh tuh...

    ReplyDelete
  2. K.long,
    Terima kasih sebab sudi meluangkan masa mengedit cerpen saya...
    Puteri,
    Thanks..

    ReplyDelete
  3. i'll always here for you, anytime, anywhere...

    ReplyDelete