Thursday, October 21, 2010

HARAPAN DI PUNDAK KU

Serasa saya masih baru saya disini, sedar tak sedar saya di tahun 2 dan ada lagi 4 hari sebelum saya BERPERANG. Waktu yang berlari, meninggalkan seribu satu kenangan dalam diri saya, jatuh bangun, penat lelah bermandikan peluh dan keringat bergelar mahasiswi telah saya lalui. Ada manis, pahit, masam dan segalanya yang berbaur dalam kenangan itu. Dan kini, sekali lagi harapan itu tergalas di pundak saya. Tak pernah saya merasa jerih mengalas harapan itu. Harapan daripada WAJAH KEKASIH yang ingin saya berjaya, membela nasib diri dan mereka. Pernah satu ketika saya jatuh hanyut dalam fantasi dunia sepanjang mengalas harapan itu, namun senyuman dan kata-kata perangsang daripada WAJAH KEKASIH ibarat sinaran mentari membakar sumbu pengkuat pada diri. Hingga kini, senyuman dan kata-kata semangat daripada WAJAH KEKASIHLAH yang menjadi baja dan penawar kepada setiap kelukaan yang saya perolehi sepanjang menggalas harapan ini. Andai kata PEPERANGAN KALI INI, saya tewas mungkin kerana kealpaan diri ini bukan mereka. Hanya kalimat kemaafan dapat saya tuturkan sebagai penawar kerana menghancurkan harapan mereka kali ini.


Kedatanganmu tak pernah ku pinta
Namun makin jauh ku berlari
Kau masih disitu...
Dan keranamu
Aku menggalas harapan itu...
Harapan yang tak bisa aku hancurkan
Kerana kedutan pada wajah kekasih
mengingatkan aku...
Betapa kau bukan paksaan tetapi satu kejayaan....


Moga tahun ini, saya dapat imbuhan yang lebih baik daripada tahun-tahun lepas. Doakan saya agar harapan itu tertunai jua akhirnya.

1 comment: