Tuesday, October 5, 2010

KENAPA PUTIH???

Persoalan yang sama namun dibangkitkan oleh dua insan yang berbeza iaitu kenapa semua sandal/ selipar saya warna putih? Kenapa ya?? Saya sendiri tiada jawapan yang khusus untuk persoalan ini namun setiap kali saya memilih dan membeli selipar saya tentu memilih yang berwarna putih. Seakan-akan saya dan warna putih di kaki saya sangat serasi, saya rasa saya yakin untuk berjalan dengan selipar mahupun kasut yang berwarna putih. Saya tidak ada tarikh keramat tentang kenapa suka selipar ataupun sandal putih namun yang pasti sejak melangkah ke tingkatan 6, saya tertarik dengan warna ini. Agak aneh bagi saya kerana saya hanya meminati selipar ataupun sandal sahaja yang berwarna putih dan tidak dengan benda lain, contohnya bab baju saya lebih sukakan pink begitu juga dengan bantal dan sebagainya yang lebih banyak menjurus kepada warna pink tidak putih.


Mungkin kerana saya merasakan putih itu kebebasan maka saya selalu memilih selipar ataupun sandal yang berwarna putih. Mewakili diri saya yang sukakan kebebasan dan kedamaian, bebas berlari menghirup udara segar tanpa apa-apa ancaman. Apa yang  pasti dengan warna ini ialah saya sukakannya setiap kali berada di kaki saya. Inilah gambar antara koleksi selipar saya yang berwarna putih. Melangkah dengan penuh bergaya.
 

No comments:

Post a Comment