Friday, October 29, 2010

So Sweeetttt...


Nampaknya ada sesuatu untuk saya kongsikan dengan kamu semua..kisah pertemuan antara Adam dan Hawa..Oppppss pembetulan ye bukan kisah Nabi Adam tetapi pertemuan antara dua insan yang buat hati kecil saya tersentuh...


Begini ceritanya~~~~
Kisah seorang perempuan yang baik saya kira walaupun saya tidak pernah diberi kesempatan untuk menegurnya bertemu dengan Adamnya dalam facebook yang bagi saya sedikit curiga dengan keikhlasan insan yang kita kenal di alam maya ini. Namun hanya dua panggilan yang dibuat untuk perempuan itu sudah mencukupi untuk Adamnya mengenali kebaikkan Hawanya lalu berkahwin dan selepas tamat sem nia akan bersanding (nikah gantung)....So sweeet....Bercinta selepas berkahwin.....

Ayat yang menyentuh hati saya:
Dengan bersaksikan iman disebelah saya, saya ingin minta izin daripada awak untuk masuk meminang awak....panggilan kedua yang dibuat oleh Adam sehingga menjadikan mereka pasangan yang halal..doa saya moga mereka kekal hingga berkerepot...hehehehe...

Amar dan Jun (cantikan)


Masih menanti Adam yang diciptkan buat saya

Bertuah betul perempuan tersebut dan saya yang mendengar cerita ini menyimpan sedikit perasaan cemburu....cemburu dengan kebahagiaan yang dia miliki.  Hawa yang baik diciptkan untuk Adam yang baik seperti perempuan ini yang baik dan suaminya baik dan paling penting hensem (hehehe)


saya masih lagi sendiri, ternanti Adam yang dijanjikan untuk mengemudi nakhoda kami..moga kisah ini jadi taulan buat semua.

Jodoh itu sudah diaturkan oleh Allah, walaupun kita juga mempunyai perancangan yang tersendiri namun perancangan Allah lebih baik dan lebih indah..penuh dengan misteri dan hikmahnya~~~~~




2 comments: