Monday, December 27, 2010

Semalam Yang Ditinggalkan

Menyesal pada sesuatu perkara yang kita lakukan mungkin baik tetapi mungkin juga mengundang perkara yang tidak baik...kata orang buat apa berpaling pada semalam yang kita tinggalkan tetapi bagaimana kalau semalam yang ditinggalkan itu merupakan perkara yang kita mahukan dalam hidup ini.....

Saat saya melarikan tangan seiring dengan ingatan tentang dia yang telah saya lukakan hatinya semalam. Hanya kata maaf yang bisa saya titipkan buat dirinya yang sabar dengan karenah saya tetapi cukupkah hanya dengan kemaafan untuk membalut luka yang ditinggalkan. Menyesal pula saya terlalu menurut emosi tetapi kita selalu akan gagal bila berhadapan dengan emosi......

Seorang lelaki yang luntur egonya hanya kerana air mata seorang wanita dan seorang wanita yang menjadi cenggeng bila kalah dengan emosi. Semuanya kalah bila berhadapan dengan emosi...dan tanpa emosi kita menjadi manusia kayu barangkali.

Normal tak????

Agak terganggu juga emosi saya ketika waktu ini...hanya kerana dia....Pesan orang tua-tua jangan terlalu menurut emosi nanti makan diri..renung-renungkan.....

Mungkin kemaafan tidak mencukupi
untuk semalam yang memedihkan
namun hanya itu yang ku mampu
seiring dengan penyesalan yang mengunung 

2 comments: