Thursday, February 10, 2011

Kami Prihatin

SALAM semua...sejak dua menjak nie,mood nak tulis blog terbantut sedikit kesian buah hati kesayangan nie..lama ditinggalkan bersawang...hehehe...jangan bimbang saya kembali lagi...")

Dulu pernah saya terfikir ada lagi ke lelaki yang prihatin dengan kaum saya yang lemah nie...( memang ada yang prihatin tapi tidak diberi kesempatan bertemu ^_^)...susah nak jumpa dalam zaman yang serba canggih nie...selain orang yang rapat dengan saya,maka saya mengandaikan bahawa susahnyaaa nak jumpa lelaki yang prihati lagi...

Lelaki yang prihatin ~sanggup berdiri untuk bagi kaum saya duduk, tolong ambikkan barang-barang kami yang jatuh, tolong kami pegang barang yang sangat berat, dan banyak lagi...Bagi saya susah nak jumpa lelaki yang prihatin dengan keadaan kita...tapi nampaknya saya tersilap dalam meneka...terbukti sendiri Kami memang prihati....


Sempat saya curi dari cik abang google..")

Peristiwa ini terjadi sendiri pada saya semasa dalam perjalanan untuk pulang ke kampus selepas seminggu bercuti sempena Gong Xi Fa Chai...ada dua lelaki yang menjadi peneman saya pada malam itu membuktikan masih ada yang prihatin dengan kelemahan kaum saya....Jomm mengembara bersama....hehehe

~ Mula-mula sampai di hentian bas, perasaan saya mula cuak melihat sebilangan daripada penumpang adalah kaum Adam...adusss tak suka betul bila duduk sebelah kaum Adam dalam bas...Tapi ibu menenangkan saya yang mula merengak tak mahu pergi ( memang saya begitu, kalau pulang mesti tak mahu balik ke kampus). Pasangan saya yang pertama bernama Adib, bekerja di Bangi dan merupakan ketua ekpedisi mendaki Gunung di sekitar Kuala Balah..katanya daripada persatuan orang Gunung Kuala Lumpur. Ramah sekali berkongsi cerita dengan saya sehinggakan semua gambar dalam simpanannya ditunjukkan pada saya...bertanyakan tentang asal-usul saya dan memberi sedikit nasihat dalam bergelar pelajar. Sering kali tidur saya terganggu kerana dia mengajak berbual dan juga paling prihatin bila ingin mengenalkan saya dengan kawannya yang masih solo lagi...wohaaaa..saya sudah berpunya!!!





~ perkenalan saya dengan Adib berakhir si hentian putra dan saya terpaksa menukar bas untuk ke Kajang kerana Pak cik bas malas!!!!...sakit hati betul, bayangkan dengan keadaan saya yang deman dan batuk-batuk yang agak kuat benar-benar menyeksa saya. Oklahhh pak cik saya tukar!!! Saya terpaksa naik bas yang penuh dengan penumpang untuk ke Kajang dan malangnya semasa saya menaiki bas tersebut hanya ada satu tempat kosong di sebelah lelaki yang sedang berselimut lingkup...alamak tak kan saya nak bangunkan dia..tapi tak kan nak berdiri...jauh tuuuu. Nasib baik lelaki di sebelah saya merasa kesian melihat saya berdiri lalu mengejutkan lelaki tersebut....sepanjang perjalanan ke Kajang saya asyik terbatuk-batuk dan lelaki yang sama  juga merasa kesian....menghulurkan sebotol air. Terkejut...tergaman...saya hanya senyum dan mengucapkan terima kasih sahaja...abah pesan jangan ambik air dari orang yang kita tidak kenal....Kami berpisah di Putrajaya kerana lelaki prihatin tersebut turun di Putrajaya...


Betullah kata orang lama-lama, jangan mudah menilai sesuatu tanpa melihat isi dalamnya..mungkin dia nampak jahat, ganas tapi hati dia baik....dan mungkin yang nampak baik dan lembut itu sedikit nakal...^_^
                  
Awak akan tunggu saya???
Insya Allah saya akan tunggu
 biarpun kalau satu hari nanti
awak sudah tidak sayang pada saya
saya tetap tunggu awak
Sebab saya betul-betul sayangkan awak ")

3 comments:

  1. ya btul sya sokong cik moni ckp tu,,,
    hehehehehehe,tak smua sama kan?
    lalalalalala

    ReplyDelete
  2. Hamboi..hamboi!!! heheh
    yelahhh btul laa 2 cik mona

    ReplyDelete
  3. tolong aq decide...

    http://hanyfly.blogspot.com/2011/02/black-pearl.html

    tengs! =)

    ReplyDelete