Wednesday, November 10, 2010

Perasaan kita @ owang

Ermmm...tak tahulah kenapa sejak kebelakangan ni, jiwa saya asyik memberontak saja, ingin memuntahkan lahar amarah yang dah lama terpendam barangkali. Lahar amarah yang saya simpan berkurun lama hanya kerana ingin menjaga perasan orang..

Mana yang lebih baik perasaan kita atau orang???

kadang-kadang kita terlalu ingin menjaga perasaan orang sehingga perasaan sendiri kita abaikan dan terluka. Kita anggap tak mengapa kita yang terluka kerana sikap menjaga itu kerana mereka kawan kita...tapi kita??? Tak perasankah mereka tiap kali air muka kita berubah bila berbicara..tak perasankah sekilas perubahan pada nada suara kita???...Ahhhhh terlalu susah kalau berbicara tentang perasaan terutama apabila melibatkan hubungan kita dan orang lain.


Manusia dan perasaan bukan macam lagu dan irama ker???

sesekali ingin saja saya luahkan lahar didada, menghemburkan apa yang terpendam..namun tak bisa saya lakukan sebab Persahabatan...saya sayang kamu semua...

saya kalau marah bertukar jadi goku taw!!!

Didorong oleh faktor itulah saya memilih memdiamkan diri...sebab masa mungkin menghilangkan semua..saya rela daripada terus kehilangan...saya anggap kamu tidak sedar semasa menuturkan perkatan itu..mungkin didorong kerana sikap saya yang gemar mengusik dan menguji kamu barangkali...Menyebabkan kamu tidak dapat membezakan apa yang saya katakan sama ada gurauan ataupun saya ikhlas menuturkannya...





Saya gembira dengan kamu di sisi...bahagia???



Saya kalau sakit hati atau terasa dengan seseorang, air muka saya akan berubah dan saya terus mendiamkan diri ataupun mengalih topik yang sedang kami bincangkan supaya tidak timbul lagi perkataan yang boleh menyesakkan dada saya...sukarkan ingin menjaga hati orang...(bukan mengumpat ye...sekadar perkongsian sahaja)..jadi saya memilih untuk terus menjaga hati kamu semua dan hati saya sendiri!!! Walau susah namun saya pasti saya boleh menyenangkan kamu..kalau saya silap bagitahu Ya!!

saya tak pernah mainkan hati kamu
betul
 dan saya ikhlas dengan kamu
sebab
kalau saya mainkan hati kamu sama seperti 
saya mainkan hati saya sendiri!!!
^..^


No comments:

Post a Comment