Tuesday, January 4, 2011

Anak ke DUA????

Kelas Pendidikan dan Masyarakat pada petang tadi memberi satu input yang berguna untuk saya kongsikan dengan anda semua...kata prof tadi~ anak kedua memang aktif sedikit, susah dijaga dan suka menyakat orang, bila dia pulang seluruh rumah riuh dengan suaranya berbanding dengan anak pertama yang ada atau tidak sama sahaja.....kata-katanya mengusik hati dan membawa saya mengimbau kembali perlakuan saya semasa proses tumbesaran..jommm mengembara bersama saya ^_^




Gambar yang saya curi dari cik google...saya masa kecil lebih comel~~
Saya anak kedua daripada empat adik beradik yang semuanya puteri, tidak ada putera yang ada hanyalah ayahanda sebagai Raja. Kata bonda, waktu kecil saya agak lembik dan lembap orangnya, selalu jatuh bila berjalan tidak sampai sepuluh langkah pun, apatah lagi berlari lagilaa saya cepat jatuh, naik tangga rumah pun boleh jatuh, pokoknya saya memang lembik...

Saya suka mengikut kakak dan teman sepermainan (kembar) masuk ke hutan dan main bersama mereka tapi balik-balik saya yang menangis dan mesti ada terluka...jadi saya hairan macam mana prof boleh kata yang anak kedua lebih aktif???

Bila meningkat hari saya semakin membesar dan kenakalan saya mula teserlah....pernah dirotan ayahanda sebab rancak berbual semasa ayahanda solat, pernah dirotan sebab malas mengaji dan buat alasan sakit perut tapi bila kawan datang saya cabut pergi main kawin-kawin....betullaa saya memang nakal.

Saya nakal tapi manja!!!

Memang betulla saya nakal dan kuat menyakat orang tapi bila orang sakat saya balik, saya menangis dan sibuk mencari bonda untuk bersembunyi dan membuat aduan tentang mereka yang menyakat saya...masa tuu saya gembira sangat.



Bersama sepupu sebelah ayahanda..
Dula waktu kecik teman sepermainan yangbpaling rapat dengan saya, seorang perempuan dan pasangan kembar lelaki, mungkin dalam kalangan mereka, saya yang agak muda jadi saya dimanjakan. Pelbagai aktiviti yang saya buat, ikut kawan-kawan memancing, berkelah ramai-ramai, mandi sungai sama-sama dan kiniii.....semua tinggal kenangan saja, teman yang rapat mula menjauh bila kami mula meningkat dewasa, ada batasan yang kami jaga...dan saya rindu bahkan teramat rindu untuk jadi senakal dan semanja itu kembali!!!


saya memang suka mengusik
tak mengira siapa asalkan saya kenal orangnya
tapi saya tak suka
bila orang yang saya usik mudah merajuk
kita main-main jelahhh








2 comments:

  1. hahhhaaa..i like!!memng suke nyakat org pun.hhahaha3.tp, kenangan time kanak2 ribena dulu sukar untuk dikembalikan lg..sekrg sudah alam dewasa..zaman kanak2 hanya tinggal kenangan semata2.kenangan yang paling manis dlm idup.

    ReplyDelete
  2. Huhuhu taw xper...nak sgt3 kmbali cam dulu kan

    ReplyDelete